hv2018-PSGB-HogeVenen

Ons tweede uitje met de camper dit jaar. We dachten naar de Eifel te gaan, maar dat liep iets anders.

Budel

We vertrokken op woensdag avond en waren rond 20:00 uur in Budel op de camperplaats.
De volgende dag natuurlijk eerst naar Cranenbroek, de grote winkel met van alles. Het leek echter wel of alles gratis weg ging, want het was afgeladen druk. Daar waren we snel uitgekeken, maar wel weer wat gescoord.
Vervolgens, het was prima weer met zonnetje en niet veel wind, geo-caches gaan zoeken op de fiets. We konden er weer een aantal toevoegen aan onze lijst en kwamen op 70. Ondertussen verken je de omgeving en kom je op plaatsen die je anders niet bezoekt.

Geocaches tijdens deze campertrip

Tijdens een stop voor een lunch op vliegveld Kempen zagen we een folder over rondvluchten waarbij je zelf aan het stuur mocht. Er stonden ook al diverse mensen te wachten en om kersverse vliegeniers binnen te halen. Dat leek Trudy wel wat, Pieter minder vanwege reisziekte, zeker in zo’n wankel vliegtuigje.
Maar er bleek plek voor nog een aspirant vliegenier, dus gingen we rond 15:00 uur de lucht in! Leuke vlucht met goed instructeur, over Budel en onze camperplaats, België bezocht vanuit de lucht en weer veilig geland. Dat is een certificaat waard 🙂

Vliegen vanaf vliegveld Kempen

Na onze eigen “Hemelvaart” nog wat geo-caches ophalen en dan naar de Bonte Os voor een biertje en diner. Gezellig café waar we ook al eens een pubquiz hebben gedaan. Nu vooral lekker bier en ook de speciale koffie toe (Spaanse 43) was prima.

Budel

Eifel

Op vrijdag dan toch verder naar de Eifel. De camperplaats die we op het oog hadden was erg lastig te vinden. Door wegwerkzaamheden waren er omleidingen die ons veel van de omgeving lieten zien, maar de camperplaats hebben we niet gevonden. Uiteindelijk op een andere plek gaan staan. Weisse Stein bleek een camperplaats te hebben en in de winter een skigebied te zijn. Nu lekker rustig met een leuke uitzichttoren en zelfs nog een leuke geo-cache. We staan op een mooie plek met uitzicht over grasland met Pinksterbloem, Vrouwenmantel en nog veel meer.

Weisse Stein

Vessem

Na 1 nachtje maar weer vertrokken uit de Eifel en via de Hoge Venen (Hautes Fagnes) weer naar Nederland. Dit gebied is onderdeel van het Natuurpark Hoge Venen-Eifel en ligt toch nog op ruim 600 meter hoogte. Op de Hoge Venen nabij Baraque Michel nog een leuke wandeling over plankieren door het veen gemaakt. Rode wouw gezien en vooral uitgestrekt landschap met veenmos, veenpluis, wollegras, pijpestrootje, dode bomen, heide en bos. Dankzij het mooie weer zelfs warm en heerlijk rustig.
Uiteindelijk komen we uit op de Eurocamping in Vessem waar we voor 10 euro kunnen staan met alle faciliteiten bij de hand. Ook hier gaan we weer geocachen en vinden er toch weer 5 stuks. Nog meer te doen een volgende keer van deze Dierenriem caches. Verder lekker rustig bij de camper van het fraaie weer genieten.

Hoge Venen (Hautes Fagnes)